<$BlogRSDUrl$>

woensdag, maart 14, 2007

Standpunten 

Ik probeer als standpunt te hanteren dat zaken die in bespreking bij de raad zijn niet te veel in dit weblog voorbij te laten komen. Het moet duidelijk zijn hoe ik er over denk. Dat blijkt uit de stukken en de raadsbehandeling. De politieke discussie vind vooral onder raadsleden plaats.
Maar zo’n standpunt is lastig na de commissievergadering van afgelopen dinsdag over de sportvelden en de school.

Laat ik volstaan met te verwijzen naar de weblogs van Pieter Neven en Jos Huizinga. Maar van Jos dan niet het laatste, maar dat over de Vrouwenmantel. Zo’n drie stukjes eerder. Daar waar hij GroenLinks verwijt van standpunt te veranderen….

Verder zijn de standpunten wel duidelijk in dit dossier. Beter dan Hans Wiegant kan ik dat niet verwoorden. En daar waar de sportverenigingen demonstreerden dat samenwerken en aan de toekomst werken werkelijk ergens toe leidt, bleven sommige buurtbewoners steken in het demonstreren. Maar gelukkig zijn ook daar positieve uitzonderingen. Bewoners die aanbieden om constructief mee te denken.

Standpunten politiek.
De beweging die Wilders heeft ingezet in Den Haag (luidkeels standpunten verkondigen, grote woorden gebruiken, verdacht maken en dan het verdacht zijn veroordelen) begint zich ook in Schoonhoven verder te manifesteren. “Megaschool, volbouwen van sportvelden, de wijk in tweeën delen, MFA drama en miljoenentekorten” om maar eens wat te noemen. Als het niet over het belang van de stad, de kinderen, de buurt en de sport zou gaan zou het bijna komisch worden. Maar dat is het niet. Ik vind het triest. Maar ja, dat is mijn standpunt.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?