<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, januari 30, 2007

Steekworden en sprookjes 

Even wat steekwoorden. Omdat het te druk is en teveel gebeurd om niet even te noemen. Helaas blijft het bij noemen. En vergeet ik vast het een en ander, maar het is laat en morgen weer vroeg op.

Veel tijd besteed aan de sport. En met pijn een besluit genomen over de oplossing voor het vertrek van de korfbalvereniging. Met het besef dat het voor de betrokken vereniging helemaal vervelend is. Maar meer dan dat constateren gaat helaas niet.

Ook aandacht voor cultuur de afgelopen dagen, Als consument in het onvolprezen Artotheater, maar ook op bezoek in het Wereldmuseum. Mooie tentoonstelling over Marokko en de Dailai lama. Vanavond net terug van het filmfestival. De finale van het project Meet the maestro bijgewoond. Een bijzonder initiatief van de provincie.

De dag begon met het voorlezen aan zo’n 25 krioelende peuters in pyjama op een groot bed: nationaal voorleesontbijt. Heel leuk om te doen en goed om te zien dat de kinderopvang veel meer doet dan opvangen. Een naamsverandering in Kinderopvoed- en Leukdoenstichting zou op zijn plaats zijn.

Uiteraard ook raadsvergadering gehad. Is wel eens beter gegaan. Met de witgoedregeling heb ik geen schoonheidsprijs verdiend. Over de glasvezelaanschaf had de raad nog te veel vragen. Vragen die ik herken, maar die voor mij afdoende waren beantwoord. Voor de raad nog niet. Het goede nieuws was het city management. De eerste horde is genomen, nu in het ritme komen en doorgaan.

Wou dat ik dat zelfde kon zeggen van de Krimpenerwaardraad. Als niet direct betrokkene vond ik het een ietwat bevreemende voorstelling. Kon er geen ander woord voor vinden. Nou, misschien komen onwennig en unheimisch nog in de buurt.

Verder nog kennisgemaakt met het nieuwe bestuur van Vluchtelingenwerk en de toekomst besproken. Morgen weer naar Rotterdam. Voor een lange dag WMO congres. En er op tijd zijn vanwege prinsessenbezoek. Begin ik de dag weer met een sprookje, net als vandaag.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?