<$BlogRSDUrl$>

maandag, april 10, 2006

Venijn 

Nog een paar dagen en dan ben ik raadslid af. Woensdag wordt het coalitieprogramma gepresenteerd. Dinsdag de 19e wordt er over het akkoord gedebatteerd. Na het debat vind de wethouders verkiezing plaats.

Maar zoals bij veel zaken zit er venijn in de staart.
Wat er gebeurd is:

Naar aanleiding van een brief van de Wijk en Buurt comités (WBC) heeft de commissie Samenleving gesproken over de relatie tussen de WBC’s en de gemeente. Het college hield ons weg bij de overleggen en we kregen geen verslagen. Op mijn verzoek zou er een overleg worden georganiseerd tussen de commissie Samenleving en de WBC’s.

Ik was onaangenaam verrast door het weblog van Pieter Neven. Hij schreef over een vergadering tussen politiek en WBC’s waarbij hij als enige raadslid aanwezig was. Terecht waren hij, maar vooral de buurtcomités laaiend op de afwezigheid van de politiek. Maar ik wist van niets! En ook Bea die in de commissie Samenleving zit en de griffier wisten niet van de bijeenkomst.

Navraag leerde mij dat Ad Struijs zich wel een brief wist te herinneren, maar Hans de Wit en Hans Wiegant niet. Ook Mario had de brief ontvangen. Helaas is er niet na het uitblijven van een reactie door de organiserende stichting nagebeld.

Waar ik van baal is dat door een misverstand (en toch ook wel gebrekkig organiseren door de organisatie: niet de commissie, slechte datum, niet nabellen) de buurtverenigingen zich miskend voelen. Terwijl daar wat ons betreft geen aanleiding voor is.

Sterker nog, voordat we wisten van de gemiste kans hadden Bea en ik al afgesproken vandaag naar de buurtvereniging Noord te gaan. En dat hebben we dus gedaan. Maar dan moet je wel eerst veel uitleggen voordat je weer open kunt communiceren.
Kortom, ik baal ervan dat de raad in zo’n slecht daglicht staat. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik binnenkort zelf verantwoordelijk ben voor het contact tussen de WBC’s en mijn persoon. Want nog een keer zo’n kans missen gebeurd mij niet meer. Wie zijn schuld het ook is. Daar zijn de vrijwilligers in de wijk en buurtcomités veel te belangrijk voor.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?