<$BlogRSDUrl$>

woensdag, maart 08, 2006

Zilver! 

Gisteravond na de uitslag kon ik mij voorstellen hoe een olympisch sporter zich voelt met een zilveren medaille, na het behalen vaan een gigantisch persoonlijk record.
Twintig stemmen tekort om de grootste te worden. Maar wel met een grote winst van 20 %, op eigen kracht.
Ik voorspelde gisteren al dat ik vandaag wel blij zou zijn. En dat klopt. Als enige partij hebben we gewonnen. Gemeentebelang verloor weliswaar, maar kreeg een restzetel die de partij aan de vierde raadszetel helpt. Ook gewonnen dus.

Vandaag nog een aantal modellen doorgerekend van de Kiesraad om te zien of de lijstverbinding met D66 nog van invloed is geweest op de uitslag. Maar de drempel van 75% is door D66 niet gehaald, dus zowel zonder als met lijstverbinding tellen de stemmers op D66 niet mee.

Ik ben ook blij met de behoorlijke portie voorkeurstemmen op mijn persoon. Niet op gerekend, maar wel heel leuk. Ik dacht nog even dat de oproep van de Geus om op een vrouw te stemmen mij parten zou spelen. Dus niet.
Maar wel weer vrouwen in de raad: Bea, Anne, Nel: welkom!!
En wie weet komt daar Marije nog bij als de coalitiebesprekingen goed lopen voor ons.

Naast winnaars kent de politiek ook verliezers. Op landelijk niveau heb ik daar totaal geen problemen mee. Dichtbij huis vind ik het jammer dat de inzet van Erica niet met een zetel beloond is. In Schoonhoven is het verlies van het CDA mijns inziens niet alleen toe te schrijven aan de landelijke ontwikkelingen. Maar dat maakt het niet minder pijnlijk voor de betrokkenen.

Zilver voor ons dus. En dat is in de Zilverstad een hele mooie kleur!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?