<$BlogRSDUrl$>

woensdag, februari 22, 2006

Schoonhoven kan zoveel beter 

Beetje weemoedig vandaag de laatste echte raadsvergadering voorbereid. Een korte evaluatie met mezelf levert op dat ik meer voor elkaar wilde krijgen, maar wel blij ben met wat gelukt is.

Mijn bijdrage morgen aan het debat heeft dezelfde toon. Als je kijkt naar het subsidiebeleid ben ik redelijk tevreden met wat er ligt( op twee belangrijke amendementen na politieke meelezers!!!) Maar ik baal van de gemiste kansen op jeugd en accommodatiebeleid. Wij hebben de kaders aangegeven, maar er is niets meegedaan. Ik denk zelfs dat het accommodatie beleidsstuk een record heeft gehaald: al in de la verdwenen voordat het besproken is.

Ook voor de WVG hebben we twee goede amendementen, al zeg ik het zelf. En omdat we zo richting verkiezingen lopen: een goed voorbeeld van de manier waarop onze fractie de laatste periode oppositie heeft gevoerd.

Dat het zoveel beter kan blijkt ondermeer ook aan de vraag die we vooraf zullen gaan stellen over de bijzondere bijstand. Het blijkt dat er heel veel aanvragen zijn voor relatief weinig geld. Maar dat kost wel veel ambtenarentijd en dus geld. Hebben wij uitgevonden dat het komt omdat de regels veranderd zijn. En je nu verplicht bent iedere maand je bonnetjes in te leveren, ook al is het 2,50. Als je dat niet doet ben je het kwijt. Zo schep je dus werk met overbodige regels.

Het kan echt zoveel beter!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?