<$BlogRSDUrl$>

zondag, februari 26, 2006

Nederland campagneland 

Wel grappig als je zo door Nederland rijdt en overal de affiches ziet. Voor de hand liggende kreten, standaard posters of mega portretten van serieus kijkende mannen en steeds meer vrouwen. Die mij dan weer niets zeggen. Net zo nietszeggend als veel kreten. Vandaag en vrijdag wat uurtjes in de auto gezeten en veel op me af laten komen.

Ook in Schoonhoven is de campagne begonnen. Met het traditionele debat in de Bastille. Goed voorbereid, goed geleid en door de aanwezige jongeren aangegrepen om hun mening over drugsoverlast te geven.
In de standpunten waren er niet zoveel verrassingen. Wel was verrassend dat de nummer twee van Gemeentebelang – de beoogd fractievoorzitter – zich nu al tot politiek leider uitriep. En en passant de gedoogaanhangers aan een meerderheid hielp.
Ik vond het ronduit jammer dat de wethouder van Gemeentebelang, niet aanwezig was om zijn jeugdbeleid te verdedigen. Hoe je ook tegen duale verhoudingen aankijkt, wat mij betreft is prominent op de affiches ook prominent in de debatten.

Zaterdag was onze eerste actiedag in Noord. Met op de achtergrond, op gepaste afstand zeg maar, de draaiorgelmuziek van het CDA. Ik begreep dat de winkels dichtbij er niet zo blij mee waren. Maar goed, volgende week speelt het draaiorgel namen Gemeentebelang. Toch nog een soort coalitie –orgel zal ik maar denken. Maar of er ook nog muziek in de coalitie zit betwijfel ik.

Het grote verschil met vier jaar geleden is dat we bij het publiek weer meedoen. En meer dan dat. Veel sympathieke reacties gekregen. Ik kijk uit naar woensdag. De opening van de verkiezingswinkel in het centrum. Ik zal daar een weblog bijhouden. Dus pak je kans als je iets op dit log kwijt wil. Loop even binnen en roep maar!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?