<$BlogRSDUrl$>

zondag, januari 08, 2006

recepties en vrijwilligers 

Donderdag nieuwjaarsreceptie in het Bastion. Voor een buitenstaander wat saai. Ik had het wel naar m’n zin, maar dat komt dan vooral door de contacten die je hebt. Moet sprankelender kunnen.

Zaterdag in hetzelfde Bastion het nieuwjaarsconcert van de Brassband Schoonhoven en Tavenu. Goed om te zien dat deze twee verenigingen zo goed samenwerken. En om te horen dat ze zo verschillend zijn en beide in hun categorie erg goed. Overigens waren dezelfde vrijwilligers van donderdag weer in touw. De inzet van de mensen van Tavenu verdiend veel respect. En let binnenkort op de actie van de Brassband als ze (geld voor) instrumenten voor Zuid Afrika gaan inzamelen!

Zondag – straks - de nieuwjaarsbijeenkomst van het theater. Ook hier weer een club van 100 vrijwilligers die de boel draaiende houden. De recepties zijn altijd weer verrassend. Ben benieuwd.

En om nog even bij de vrijwilligers te blijven. Binnenkort zal ik het Dienstencentrum gaan adviseren over de HACCP – zeg maar de al weer bijna oude nieuwe warenwet. Ik ben verantwoordelijk geweest voor het implementeren van die wet bij de ANWB. Nu hoop ik te kunnen vertellen hoe de vrijwilligers gewoon met hun goede kookwerk door kunnen gaan, zonder al te veel te investeren. Zodat we deze dienstverlening vrijwillig kunnen houden en niet moeten uitwijken naar professionele aanbieders met hogere kosten en dus een lagere frequentie voor de mee-etende ouderen.

En verder heb ik besloten nooit meer een belgenmop te vertellen (zo ik dat al deed.)
Hulde!

België vindt Nederlands vreemdelingenbeleid te streng

BRUSSEL - België vindt Nederland te streng voor zijn eigen allochtonen. De Belgische vicepremier Dewael meent dat Nederland zich daarbij niet houdt aan Europese afspraken.

‘Nederland is strenger voor zijn eigen onderdanen dan voor andere Europese burgers. Dat wil ik in België niet doen. Ik zal hierover mijn Nederlandse collega aanspreken op onze volgende Europese afspraak’, zei minister Dewael (Binnenlandse Zaken) zaterdag in de krant Gazet van Antwerpen.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?