<$BlogRSDUrl$>

donderdag, oktober 27, 2005

Maat nemen of maat houden 

Ik reageer niet zoveel op weblogs van collega politici of raadsleden. Maar vandaag dan maar de uitzondering. In zijn weblog schrijft Pieter Neven over de opening van het onderkomen van de medewerkers van de Buitendienst. En in de zijlijn maakt hij de opmerking over het ontbreken van de andere raadsleden, behalve raadslid Woning.

Ik vind dat jammer. Het was dezelfde Neven die kwaad was tijdens een raadsvergadering op Groen Links toen de fractievoorzitter de aanwezigheid tijdens raadsvergadering ter discussie stelde. Daar gaat hij niet over. En terechte kwaadheid overigens.
Maar de SGP voorman denkt wel over de agenda van andere raadsleden te mogen oordelen. Hij vergeet daarbij dat hij niet de maat der dingen is. Ik maak mijn eigen afwegingen. En koos dus gisteren voor de bijeenkomst van de cliƫntenraad. Met nog twee andere collega raadsleden. Die nog trouwere bezoekers zijn dan ik overigens. De SGP/CU fractie heb ik nog nooit gezien tijdens die bijeenkomsten. Maar dat is hun keuze.
Net zo goed als ik vandaag tot laat afspraken op mijn werk had. Afspraken die al stonden voordat de redelijke late uitnodiging voor de opening van de buitendienst kwam. Op een tijdstip dat mensen die buiten Schoonhoven werken, of niet bij het onderwijs zitten of met pensioen zijn, lastig tijd voor vrij kunnen maken.

Misschien tijd voor een bijbelspreuk?
Ende wat siet gy den splinter die in de ooge uwes broeders is, maar den balck die in uwe ooge is en merckt gy niet?

Comments:
Keurig opgemerkt men is vrij om te gaan en staan en te doen en laten wat men zelf wil,ik zou het graag zien in schoonhoven dat het eeuwige op elkaar inhakken is over
zou zijn, en dat men zich eens bezig gaat houden met de zaken van belang,de schreeuwers en mensen die bij voorbaat stellen tegen iedere motie van groen links te stemmen zijn niet democratisch bezig en horen niet in de raad.
Voorlopig dank voor deze positieve inbreng

Een rechts in het middenzittende
SCHOONHOVENAAR.
 
Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?