<$BlogRSDUrl$>

donderdag, oktober 06, 2005

Is-ie-weer 

Beetje vervelend ziek geweest de afgelopen periode. Het is nog niet helemaal goed, maar ik functioneer weer.
Tijd om even bij te praten.

Laat ik met gisteren beginnen. Dat politiek inspirerend kan zijn bleek uit de bijeenkomst die we had met de PVDA kandidaten voor de kieslijst en een aantal belangstellenden. Een avond lang op creatieve manier Schoonhoven en onze doelstellingen onder de loep genomen. De bouwstenen voor het verkiezingsmanifest zijn nu klaar. Ik besef goed wat voor rijkdom het is dat we met zoveel goede kandidaten zijn. Andere afdelingen hebben het een stuk lastiger.

Maandag hebben we als fractie eerst politiek overleg gehad met de besturen over de route naar de gemeenteraadsverkiezingen. Daarna nog de vergaderingen voor volgende week doorgesproken. Drie commissies die in het teken staan van de begroting en de raadsvergadering.

De begroting slokte toch wel wat tijd op in het weekeinde. Ik moest niet alleen lezen wat er stond, maar ook proberen uit te vinden wat er niet stond. En dan merk je dat er wel wat onderwerpen stil van de politieke agenda zijn verdwenen. Het lijkt erop overigens wel op dat we als fractie eindelijk gelijk krijgen als het om het totaal beeld gaat. De lasten hoeven niet omhoog, er is voldoende weerstand.

Het is maar goed dat het lokaal nog leuk is, want landelijk wordt er toch wel echt een zooitje van gemaakt. Als ik zie wat er over mijn bejaarde moeder wordt uitgestort aan onbegrijpelijke berichten en onduidelijke formulieren dan wordt mijn beeld van een losgeslagen regering toch wel sterk bevestigd. Nu moet ze weer voor haar fiets met hulpaccu een kentekenbewijs gaan aanvragen. Kassa! Legitimatiebewijs laten zien – heeft ze net nieuw– en een uittreksel! (moet ze weer aanvragen) . Voeg de onzekerheid huursubsidie en ziektekosten toe en praat dan maar eens uit haar hoofd dat ze gewoon moet blijven eten en niet hoeft te bezuinigen op het karige inkomen dat ze heeft. En als regering maar blijven uitleggen dat het goed voor je is.

Minister Dekker stelt haar fijne collega Verdonk voor als kandidaat lijsttrekker van de VVD. Tuurlijk. Krijgen alle rijksambtenaren een zwijgplicht tegenover pers en onderzoekscommissie. Worden alle besluiten in het geniep genomen en worden alle mensen met kritiek het land uit gezet. Komt ze nog vaker in het nieuws. En word ik nog vaker misselijk. (Ik schijn niet de enige te zijn die echt onpasselijk wordt van haar)

Het rommelt behoorlijk bij de VVD. Van Aartsen moet landelijk alle zeilen bijzetten om zijn positie veilig te stellen. De toestand in Gouda is bekend en ook over de afdeling Schoonhoven doen de wildste verhalen de ronde. Er schijnt een richtingenstrijd aan de gang te zijn die de afdeling splijt. Het is jammer dat dan meestal de goede hun biezen pakken.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?