<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 28, 2005

Aangeboden: raadslid 

Geïnspireerd door projecten in Denemarken, Drenthe en Almelo gooi ik mezelf in de aanbieding.
Kortom: raadslid te leen.
Nee, niet te huur en zeker niet te koop. Maar wil je meer weten over het raadslidmaatschap, wil je kijken of je ideeën kloppen, wil je met eigen ogen mijn stoffigheid zien of mijn oogkleppen controleren: van harte welkom.
Mail me en we maken een afspraak. De leentermijn is een paar uurtjes.

Hieronder de bron: (van Binnenlands bestuur)

Vooroordelen verdwijnen in de ‘mensenbieb’

In Drenthe is een middel gevonden om mensen met zeer uiteenlopende achtergronden met elkaar in contact te brengen. In de zogeheten ‘mensenbieb’ komen zij bijeen om te praten over allerlei vooroordelen. Inmiddels zijn in de bieb al meer dan duizend gesprekken gevoerd die zonder dit initiatief waarschijnlijk niet hadden plaatsgevonden.
Initiatiefneemster is Kim Tsai, adviseur van het Drentse emancipatiebureau Enova. ‘Ik kwam op het idee door een soortgelijk project in Denemarken. Daar kun je in een bibliotheek iemand ‘lenen’ om mee in gesprek te gaan. We hebben de drempel hier verlaagd door mensen op straat met humoristische vooroordelen op sandwichborden tot discussie te prikkelen. Vervolgens kunnen zij in een bibliobus echt in gesprek met bijvoorbeeld een moslima met hoofddoekje, met een werkloze, een bijstandsmoeder, politicus of homoseksueel.’
De mensenbieb stond totnogtoe op enkele festivals en evenementen in Drenthe en een keer in Kampen. In de bibliobussen zijn al meer dan duizend gesprekken gevoerd. Tsai: ‘Vooraf had ik gerekend op zo’n tweehonderd gesprekken. Dit overtreft dus alle verwachtingen. Komende zondag staan we bovendien nog in Emmen op het Full Colour Festival. Het aantal gesprekken zal dus nog fors stijgen. De reacties van betrokkenen zijn heel positief. In een aantal gevallen zijn er vervolggesprekken geweest. Ons doel is zeker behaald door mensen op ontspannen wijze in contact te brengen met andere mensen die je in je gewone leven niet zou spreken’.
Uit het hele land is veel belangstelling voor het project. ‘We zijn al in Kampen geweest, terwijl dat niet was gepland. Limburg heeft concrete plannen om de mensenbieb in te zetten’, vertelt Tsai. Ook welzijnsorganisaties en bijvoorbeeld rotaryclubs hebben interesse. ‘Je kunt het concept op tal van doelgroepen toepassen. Dat is het leuke ervan’.
De bibliotheek in Almelo gaat in september ook mensen uitlenen. Tien islamieten, homoseksuelen en zigeuners zijn daar beschikbaar om in gesprek te gaan met de bibliotheekbezoekers.

Comments:
Hallo Blogger ,

Nu ik this post zo lees, wil ik je vertellen dat ik vrijwel de best site over hypotheek heb gevonden. Je vindt deze site over hypotheek op www.krediethypotheeklening.info

Alle info die je nodig hebt. Vraag zelf je eigen hypotheek aan.
 
Hallo Blogger ,

Nu ik this post zo lees, wil ik je vertellen dat ik vijwel de best site over hypotheek heb gevonden. Je vindt deze site over hypotheek op www.krediethypotheeklening.info

Alle info die je nodig hebt.
 
Hallo Blogger , Als je bij een bank niet slaagt voor krediet heb je dan nog kans op een krediet bij bijvoorbeeld postkrediet?
 
Beste Blogger ,

Ik wilde vragen of er iemand ervaringen heeft met geldlening van Afab.
Ik ben namelijk op zoek naar geldlening en zie ze overal staan. Ze schijnen de op een na grootste te zijn in geldlening

Met vriendelijke groet,
Albert H Haanstra.
 
Hallo Blogger ,

Wat een mooi blog heb je hier! Succes ermee!

Groetjes Albert hypotheek
Van Leeuwenhoek Lyceum, Hoofddorp.
 
Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?