<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, april 15, 2005

Follow the leader 

Met de volgende bijdrage van Wouter Bos in het normen en waarden debat ben ik het zo hartgrondig eens dat ik het integraal overneem.
Leiderschap zit niet in woorden, maar in daden.

Wie de website van Algemene Zaken over Waarden en Normen. www.zestienmiljoenmensen.nl aanklikt, kan over een aantal stellingen mee discussiëren. Stellingen waar je het mee eens of oneens kunt zijn, zoals:
- Dubbelparkeren is een kwestie van luiheid
- Klagen over mobiel bellen is aanstellerij
- De jeugd van tegenwoordig is even netjes als vroeger
- Iemand dringt voor bij de bakker. Wat nu? ( ik doe niets/ ik wordt boos)
- Als een familielid krap bij kas zit dan…..
- Caissières en buschauffeurs hoef je niet te groeten

Dit is allemaal klein fatsoen. Wil dit kabinet mij overtuigen serieus bezig te zijn met Waarden en Normen, laten ze dan het lef hebben de volgende stellingen op te nemen:
- Gezinnen met kinderen zet je niet op straat
- Uitdroging en ondervoeding in verpleeghuizen moet tegen elke prijs worden voorkomen
- Armoede is onaanvaardbaar
- De sterkte schouders moeten de zwaarste lasten dragen

Heb het nou ook eens over die thema’s. Toon moreel leiderschap. Durf te handelen op basis van het morele tekort in dit land, niet slechts het financieringstekort

Comments:
Een partij met een "sterke", demagogische leider.
Waar hebben we dat eerder gezien?
 
Een partij met een "sterke", demagogische leider.
Waar hebben we dat eerder gezien?
 
Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?