<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, maart 01, 2005

Fout! 

In mijn bijdrage van gisteren meldde ik dat het Lokaal Sociaal Beleid niet op de site te vinden was. Twee aardige dames van het stadhuis wezen mij erop dat het plan op de nieuwspagina staat. En inderdaad. Ze hebben gelijk. Ik had gezocht bij de agenda van de commissie en het niet gevonden.

Wat ook fout was is de suggestie dat de wethouder het stuk achterwege houd. En daarmee het democratisch proces ondermijnt. Hoewel dat laatste niet met woorden is gezegd en bedoeld is. (Mijn suggestie was dat de wethouder zich wel zou schamen voor het stuk. Ik zou dat namelijk wel doen.)

Kortom, alles wat achter de O ja, in de vorige column stond had beter niet geschreven of anders geformuleerd moeten worden.
Sorry.

Bovenstaande past wel in de discussie die de laatste tijd in weblog land gevoerd wordt. Wat is de zin van het dagelijks of in ieder geval regelmatig plaatsen van weblogs.?
Bij mij is het mijn dagelijkse manier van reflectie. Wat houdt mij op dit moment bezig. En ik vind het best leuk om dat op zo’n manier te doen dat anderen het lezen. Ik gebruik daar graag humor, satire en soms sarcasme voor. (En dat lukt niet altijd even goed).
Als politiek instrument vind ik het weblog niet geschikt. Als je anderen wilt overtuigen helpt het beter als je elkaar in de ogen kunt kijken. En in sommige gevallen hou ik zaken onder de pet tot het moment van de vergadering daar is. Om niet al mijn kruit te verschieten.
Maar een weblog zie ik ook als informatie middel. Om standpunten uit te dragen en door te verwijzen naar andere bronnen. En om te informeren over wat ik doe en hoe ik denk.

(Als ik niet uitkijk en nu niet stop maak ik zelf een goede kans op de wauwel trofee.)

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?