<$BlogRSDUrl$>

donderdag, februari 24, 2005

stilte voor .... 

De brief van gisteren zorgt ervoor dat ik een beetje stil ben.
Terwijl ik van binnen borrel en kook.
Omdat ik de nota Lokaal Sociaal beleid heel erg slecht vind. Op alle fronten.
Politiek gezien is er een rommeltje van gemaakt. Inhoudelijk gezien is die voor de helft af en sociaal gezien is het een ramp voor Schoonhoven.
Maar omdat ik echt heel graag ook de mening van anderen wil horen hou ik me in.

Gisteren de tijd genomen om met eigen ogen eens te zien en zelf te ervaren wat bezuinigingen op lokaal sociaal gebied kunnen betekenen. Ik ben op bezoek gegaan bij het Dienstencentrum en heb me rond laten leiden. En me laten vertellen welke activiteiten er zijn. Ik zou er geen een kunnen verzinnen die weg zou moeten. En dat hoeft ook niet. Want als we ons beleid uitvoeren (niet schrappen op het totaalbudget van jongeren en ouderen, hooguit onderling verschuiven: subsidiebeleid gemeente Schoonhoven) en staan voor onze beloftes wordt het dienstencentrum een van de peilers van de WMO die we straks als gemeente moeten gaan uitvoeren. Nu schrappen is straks extra geld uittrekken.

Maar goed. Ik zou me rustig houden. Komt goed uit. Komende dagen even weg. Maandag begint het circus. Met de commissie middelen en de voorgenomen bezuinigingen.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?