<$BlogRSDUrl$>

donderdag, februari 03, 2005

Debatten 

Vanavond met de werkgroep Stadsdebat een belangrijke stap vooruit gezet. Het voorstel dat Steven Lenos heeft gemaakt na een gesprek met mij is goed ontvangen. We gaan nu het voorstel in de commissie en de raad brengen. We streven naar een debat begin april.

Het debat over de gekozen burgemeester begint goed los te komen. VVD en CDA hebben stapels met vragen ingediend bij de Graaf. Jammer dat het CDA op voorhand zegt dat ze het regeerakkoord zullen uitvoeren. Wie de Graaf de laatste tijd heeft geobserveerd begrijpt dat hij alleen dat laatste zal (willen) horen. VVD prominent en volgens haar inwoners de beste Burgemeester, Annemarie Jorritsma dus, heeft al aangegeven niet met de verkiezing mee te willen doen. Ze is burgemeester voor de burgers en haar partij, niet voor zichzelf.

Vandaag bij de post de lang verwachte cijfers Sociale Zaken. Wat ik even snel zag maakte me niet blij. En dat was ik toch al niet. Door de …………. (vul op de lijntjes alvast je politieke oordeel in) van de wethouder komt het stuk veel te laat. Dat wordt zondag dus plannen afzeggen en de cijfers bestuderen. Op het gevaar af dat er partijen (terecht) zullen zeggen geen tijd te hebben voor de voorbereiding en het dus doorschuiven. Ik denk dat het debat wel heftig zal worden.

PS Door het toepassen van het poldermodel inzake de kleurkeuze van de nieuwe eetkamer stoelen, ( "ik wil rode", "ik wil blauwe", "OK, van ieder 4..."), waan ik me thuis in een Griekse Taveerne. Behalve de stoelen is er nog een overeenkomst: ik ben te weinig thuis en te weinig in Griekenland.





Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?