<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, februari 15, 2005

Dag debat 

Zojuist hebben we in een extra presidium het stadsdebat over het Lokaal Sociaal Beleid afgeblazen.
Niet vanwege de belangrijkheid van de zaak of de inhoud van het voorstel.

Wat er aan de hand is dat we door de provincie onder preventief toezicht worden gesteld als er niet voor 1 april de begroting 2005 en de meerjarenbegroting dekkend hebben gemaakt. Het college heeft nu een bezuinigingsvoorstel op detail klaar en gaat dat indienen bij de raad.

Dan hebben we het niet meer over prioriteiten en kaders, maar al over ingevulde bezuinigingen. Dan is het stadsdebat echt mosterd na de maaltijd. Wat er dan nodig is is een hoorzitting over de voorgestelde bezuinigingen.

Zelf ben ik er niet uit wat ik gedaan zou hebben.
Het feit dat de provincie onze begroting heeft afgekeurd heeft te maken met het wantrouwen in onze begrotingsdiscipline. Ik had pas willen bezuinigen als duidelijk was wat de Schoonhovenaren belangrijk vinden en wat minder belangrijk.

We hebben niets voor niets protest aangetekend tegen het besluit. We willen weloverwogen te werk gaan. Met betrokken inwoners.
(Het is al de tweede keer dat de provincie de inspraak frustreert. Ook bij het verbindend verklaren van de structuurvisie gebeurt dat.)

Het stadsdebat als instrument blijft overeind. Het presidium gaat zich nu buigen over een ander onderwerp met een ruimere timing. Maar ik baal wel. Niet van mijn tijd die er in zat. Maar vanwege de gemiste kans. Een kans op betrokken inwoners die gesmoord wordt in regeltjes.

Morgen naar de baas van de provincie, praten over de nieuwe baas van Schoonhoven.

O ja. Hoewel je het soms niet zou zeggen heb ik ook nog een echte baan. En daar is op dit moment veel mee aan de hand. Leuke dingen, maar tijdrovende dingen ook. Plus het feit dat ik weer ben ga sporten ( half zes op, zeven uur in Den Haag in de apparaten) maakt dat het weblog er af en toe bij inschiet. Misschien even niet altijd dagelijks meer, maar wel veel.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?