<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, januari 18, 2005

Belastingen 

Vandaag kreeg ik twee brieven van de belasting en gisteren een mailtje over belastingen van Nel van Walsum.
Kan geen toeval zijn.

Ik zal binnenkort vragen gaan stellen over dit onderwerp. Ik zoek nog naar een goede manier. Een die er voor zorgt dat er redelijk snel een antwoord komt...….

Wat er speelt is dat steeds vaker slechte maatregelen van de regering nog enigszins goed worden gemaakt door belastingteruggave. Dat maakt dat je als oudere, chronisch zieke of uitkeringsgerechtigde formulieren moet gaan invullen. Ik ben benieuwd of de Sociale dienst in deze actie gaat ondernemen. Of mensen met recht op teruggaaf worden gestimuleerd en/of geholpen met deze materie.
Maar er is een nog een andere zorg. Dat is dat de teruggaaf weer aangemerkt gaat worden als inkomsten. Dat heeft de Sociale Dienst al vaker gedaan. Terwijl ik vind dat het geen inkomsten is, maar het terugbetalen van het teveel dat is ingehouden. Je hebt er dus al belasting over betaald. Het geld is al van jou, maar je had het nog niet.
Als er toevallig een belastingsdeskundige meeleest, graag je mening!



Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?