<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, november 02, 2004

Vrjheid van meningsuiting 

En natuurlijk doe ik mee aan het gesprek van de dag. Thuis, aan de telefoon met mijn moeder, op mijn werk, hier....

En het is erg dat Theo van Gogh is doodgeschoten. Maar het kwam voor mij niet overwacht. Als je stelselmatig zo'n grote groep mensen kwetst, dan kan je het treffen dat er een tussen zit die zijn verstand ook niet gebruikt.

Abdoullah Haselhoef stuurde een mail naar aanleiding van de moord. En na zijn veroordeling ervan schreef hij:

Ik geloof niet dat het absolute recht van vrijheid van meningsuiting bedoelt is dat gelovigen homo's belachelijk kunnen maken maar ook geloof ik niet dat het absolute recht van vrijheid van meningsuiting bedoelt is, zodat ongelovigen andersgelovigen belachelijk kunnen maken. Het absolute recht van vrijheid van meningsuiting is geen absoluut recht om elkaar te mogen kwetsen of te beledigen.
Vrijheid van meningsuiting is geen doel maar is slechts een middel zodat ook kwetsbaren en zwakkeren in onze samenleving gehoord moge worden.


Ik dat vind ik hele ware woorden.


Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?