<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, november 16, 2004

Struggle 

De oplettende lezer zal het zijn opgevallen. Steeds minder frequent schrijf ik iets op mijn weblog. Een jaar lang schreef ik dagelijks over mijn beslommeringen. Vooral plaatselijke beslommeringen. Maar het lijkt wel of de landelijke beslommeringen die plaatselijke permanent overschaduwen. En daar wordt je niet vrolijk van. Ik verdonk, sorry verdenk, Nederland van een grote herfstdepressie.

En nu stopt Frans van Deursen ook al met zijn weblog. Ik ga door, nu iets minder frequent, maar voor mijn gevoel is dat maar tijdelijk. Want voor je het weet zijn er weer verkiezingen. Ik weet dat politieke partijen in onze gemeente daar al weer mee bezig zijn. Wij praten er volgende week over. En als dan ook de landelijke verkiezingen er aan komen....en het gaat wat anders dan dat rare KRO programma....dan komen we met z'n allen weer gewoon uit die depressie.

Uit respect de laatse weblog van Frans:

Het Circus van Meningen
Toen Raoul Heertje afscheid nam als columnist van het Parool, deed hij dat, omdat hij niet meer wilde meedoen in "het circus der meningen".Jezelf dwingen elke dag maar ergens iets van te vinden bleek doodvermoeiend en werkte zeker niet bevorderlijk op het humeur.Ik ben ooit dit weblog begonnen om mezelf te dwingen elke dag iets te schrijven.Om mijn geest te scherpen.Om leuke verhaaltjes te bedenken en die te delen.Maar al gauw merk je, dat die goede bedoelingen al snel veranderen in de neiging ook Overal Iets Van Te Vinden. Overal Iets Van Vinden is helemaal niet leuk.Wat moet je nog toevoegen aan de meningen over dat Bush president blijft? Dat van de 26.000 asielzoekers er 300 een verblijfsvergunning hebben gekregen en dat er nu al 1900 in de illegaliteit zijn verdwenen? Dat kunstenaars worden vermoord door geloofsfanaten?Ik merk dat ik er een zompiger mens van wordt.'t Is een beetje alsof je jezelf elke dag dwingt door een brandende hoepel te springen terwijl je er alleen je haar bij schroeit. En daarom ga ik mijn creatieve energie weer gebruiken waar ik 'm ooit voor bedoeld had: voor mijn echte werk. Voor het spelen van rollen, het schrijven van stukken en scenario's.Voor het maken van Mooie Dingen.Deze weblog is daarom met onmiddelijke ingang gesloten.Bedankt voor het lezen!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?