<$BlogRSDUrl$>

donderdag, november 25, 2004

Dagje uit 

Vandaag op pad geweest in de Schilderswijk in Den Haag. Samen met ondermeer Marianne van de Toorn van de gemeente, Shirley Dewkinandan van het project Interculturalisatie van de zorg, een vrijwilligster van de Zonnebloem, twee Provesta medewerkers, een medewerkster van de Bovenbergh en een tiental Marokkaanse mannen.
In het verzorgingshuis Om en Bij kregen we uitleg van de diverse zorgactiviteiten voor de verschillende groepen Haagse migranten.
Maar de meeste indruk maakte het woonproject voor Turkse ouderen, Baris Evi. Hier werd concreet gemaakt wat oudere allochtonen gelukkig maakt als het gaat om wonen. Tenslotte ook nog een blik geworpen in een Marokkaans woonproject.
Ik ben er van overtuigd dat als je het Turkse project tot Schoonhovense norm verklaart je ook meteen de autochtone bevolking meekrijgt. En de woningen zijn nog levensloop bestendig ook.
Vruchtbare dag tot nu toe.

(Ik krijg de neiging een beetje schijnheilig te schrijven dat het jammer is dat er geen andere politici waren. Maar dat was helemaal niet jammer. Nu kon ik tenminste alle aandacht aan het onderwerp geven. En hebben de Marokkanen weer gezien welke partij er daadwerkelijk in ze geïnteresseerd is. Met die aantekening dat ook GroenLinks zich regelmatig laat zien bij dit soort bijeenkomsten. Eerlijk is eerlijk.)

Straks raadsvergadering. Van de agenda raak ik niet echt opgewonden. Het belangrijkste onderwerp voor mij is gelukkig een hamerstuk: de goede plannen voor de ID/WIW banen. Maar je weet het bij ons nooit.....dus tot morgen.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?