<$BlogRSDUrl$>

woensdag, september 22, 2004

Terug 

Achteraf niet zo slim om op Prinsjesdag weer terug in Nederland te komen. De neiging om direct rechtsomkeert te maken was wel bijzonder groot na het zien van het eenrichtingspraatje dat de koningin in opdracht van het kabinet hield.
Het feit dat er vandaag al voor een miljard aan de plannen verspijkerd wordt door de coalitie bewijst voor mij dat het kabinet niet eens naar de eigen partijen heeft geluisterd. Laat staan naar de oppositie of de kiezers in het land.
Wat dat betreft is het in Schoonhoven niet veel anders.
De tragedie die zich af dreigt te gaan spelen rond de Oranjeplaats is daar een voorbeeld van. Kost wat het kost moet op de locatie van traditionele ouderenwoningen en een monumentaal schoolgebouw een nieuw complex van levensloop bestendige woningen komen. De raad wordt buitenspel gezet door wat eerst als een ruwe schets en visie werd genoemd, nu als bindend en vast staand te beschouwen. De coalitie krijgt haast om deze periode nog daadwerkelijk iets te presteren. Immers, over anderhalf jaar moeten ze alweer verantwoording afleggen aan de kiezers. Dat ze daarbij voorbijgaan aan het belang van een groot deel van die kiezers schijnt ze niet te deren.

O ja
Nog even dit:
Ik heb de afgelopen weken na kunnen denken over de rol en functie van dit dagboek op internet. Daartoe aangezet door de e-mail die ik de laatste tijd kreeg met kritiek op de inhoud van mijn schrijfsels. En het feit dat ik merkte dat mijn motieven om te schrijven onder druk kwamen te staan door de uitwerking van sommige bijdragen. Zo werd dit dagboek ongewild meer een politiek instrument om zaken richting college en andere partijen aan te kaarten.
Daarom nog maar een keer duidelijk:
Ik schrijf hier over gedachten en idee├źn die bij me opkomen als een columnist over mijn eigen politieke leven. Vaak over de plaatselijke politiek, maar ook provinciaal en landelijk. Ik schrijf over wat me opwind, ontroert, raakt en motiveert. Wat je hier leest is mijn waarheid. Soms niet altijd even genuanceerd. Wel altijd eerlijk. En als ik achteraf tot de conclusie kom dat het anders is, dan laat ik dat ook weten.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?