<$BlogRSDUrl$>

donderdag, september 23, 2004

De laatste van De Cloe 

Vanavond Raadsvergadering.
De laatste onder leiding van Dick de Cloe.

(Wie bepaald er eigenlijk de volgorde van de vergadering? Het valt op dat Samenlevingsstukken meestal als laatste worden geagendeerd. Misschien heeft het te maken met de volgorde van de commissievergaderingen. Maar zo tegen het einde van de avond wordt ik altijd wat zenuwachtig. Ik ben dan bang dat er onvoldoende tijd is om weloverwogen besluiten te nemen over de portefeuilles die mij zo aan het hart gaan. En dat het tijdstip ten koste gaat van de bereidheid van andere fracties om inzichten nog te veranderen.)

Terug naar De Cloe. De komende dagen zal er ongetwijfeld veel gezegd gaan worden over zijn kwaliteiten als vervangend burgemeester en als voorzitter van de raad. Ik zal daar helemaal niets aan af doen. Ik ben oprecht blij dat commissaris Fransen voor De Cloe heeft gekozen (en niet voor een bijklussende buurtburgemeester – hoewel je ook weer slechtere kunt treffen als Hans Oosters in Ouderkerk en Bergambacht).

Waar ik nog wel antwoord op hoop te krijgen de komende dagen is de vraag of de beeldvorming die de Tweede Kamer heeft over de plaatselijke politiek en plaatselijke problematiek overeenkomt met de praktijk van alledag. Anders, of De Cloe, met zijn huidige kennis en ervaring tot andere standpunten en inzichten zou zijn gekomen.
Er zijn gelukkig gelegenheden genoeg om daar nog achter te komen. Is het niet vanavond, dan wel tijdens het afscheidssymposiumpje dat we als raad hebben op 7 oktober

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?