<$BlogRSDUrl$>

maandag, augustus 16, 2004

Nog maar weer eens dualisme 

Vandaag antwoord gekregen van wethouder Deerenberg op mijn mail over het sociaal beleid.
Bij mijn beantwoording bedacht ik het volgende:

Ondanks dat ik geen 'monistisch verleden' heb is voor mij ook wat zoeken naar de goede vorm van het dualisme.
Vandaag bedacht ik me dat dualisme een soort open voorkamertjes politiek is. Bepaal samen, of in meerderheid, eerst maar eens welke kant je op wil en geef dat dan vorm. En dat laatste is dan de schone taak voor het college en de beleidsambtenaren.
Ik had nog niet het gevoel dat ik als raadslid gehoord was over de richting. Natuurlijk wel geïnformeerd. En daar zit dan voor mij net de crux. Ben je betrokken of ben je geïnformeerd. Laat je de raad de stand van zaken weten of vraag je de raad om raad of een visie.


Dat zit me overigens behoorlijk dwars aan dit kabinet. Dat is permanent bezig uit te leggen. Zonder te luisteren. En als het kabinet slecht scoort in de opiniepeilingen is dat omdat het niet goed uitgelegd is. Terwijl geen minister op het idee komt dat het wel eens zou kunnen komen omdat het slecht beleid is.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?