<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 22, 2004

Klucht 

Dit weekend stond voor mij in het teken van de Klucht van de Koe van Bredero. Op een schitterende locatie midden in het centrum uitgevoerd. Het publiek zat aan de ene kant van het water, er werd aan de overkant op de dijk en op het sluisje gespeeld. Op velerlei gronden was het een schitterende prestatie. Het spel was kluchtig, zoals het moet zijn. De techniek heeft keihard gewerkt om muziek en spel verstaanbaar te krijgen en het licht was prachtig. Gras werd weer groen het ophaalbruggetje werd een plaatje. Het was ook een hele prestatie om het geld dat nodig was bij elkaar te krijgen. Diverse organisaties ondersteunden dit initiatief. Van Prins Bernhard fonds tot het nieuwe Culturele Platform van de Krimpenerwaard.
Vanuit het college was er belangstelling in de persoon van wethouder Huizinga. En je hoort hoe zijn bezoek als steun wordt ervaren. En vanuit de Raad? Ik zei de gek, en Nel en Max van Groen Links.
En ik weet dat ik me niet met andermans agenda mag bemoeien. Maar voor een politicus was dit een uitgelezen kans om mensen/kiezers te ontmoeten. Het was erg druk en gezellig. En als je dan toch op de hoek van het locatieterrein op een verjaardag bent, kan je dan niet even…..
Maar goed. Ik zal me er niet mee bemoeien. En het is wel erg optimistisch om van Gemeentebelang enige culturele belangstelling te verwachten.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?