<$BlogRSDUrl$>

woensdag, augustus 18, 2004

Come back 

Vanavond was de bijeenkomst van de cliëntenraad. En ik ben niet geweest. Meestal ga ik wel als toehoorder om te weten wat er speelt, maar de laatste loodjes van een heftige drukke zomer op mijn werk wegen zwaar. Niet geweest dus.

Wie er vanavond ook niet bij was, om heel andere redenen was Nel van Walsum. Ik schreef al eerder over haar. Zij is een super vrijwilligster die veel werk verzet voor de gehandicapten. En daarvoor terecht geridderd is. Ze heeft nu zelf alle tijd en energie nodig voor haar eigen genezingsproces. Als ze dat doet met dezelfde inzet waarmee ze voor andere vecht komt het zeker goed. En zien we haar weer op vergaderingen.

Burgemeester Wassenberg heeft dezelfde strijd gestreden. En in haar voordeel beslecht. Laatst meldde de Goudsche Krant het al: Wassenberg is haar comeback aan het voorbereiden. En om in olympische termen te blijven: VDH heeft twee keer goud en maakte een geweldige comeback, dus DW-W wat let je!

En als we toch met come backs bezig zijn. Ik had nog niet verteld over de ontmoeting met mijn oude directeur Paul Nouwen. Een man die aan het einde van zijn loopbaan werd geconfronteerd met veel persoonlijke tegenslag, maar er nu weer volop stond. Geweldig om die man weer eens te spreken en bezig te zien achter de katheder. Het terrein waarop hij nog steeds een medaillekandidaat is. Er was wel een verschil met vroeger. Hij was nu zo sterk dat hij openlijk durfde te twijfelen. Zijn mooiste twijfel was de twijfel over het beleid van zijn eigen minister van Vreemdelingenbeleid. Een topman van de VVD die compassie vertoont met de 26.000 vluchtelingen.
Dijkstal, Nouwen, wie volgt….





Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?