<$BlogRSDUrl$>

maandag, augustus 09, 2004

belevenis economie 

Ik heb het weblog de afgelopen weken schandelijk verwaarloosd. Iedereen op reces en ik keihard aan het werk voor de ANWB. Gelukkig kan ik erg goed tegen de hitte. In de afgelopen weken heb ik regelmatig hotels bezocht. Waar mogelijk incognito. Dat heeft mij erg veel geleerd. Met name over de verwachting die gasten hebben van een hotel. Dat is allang niet meer een schone kamer en een goed bed. Of een gezonde maaltijd. Er moet ook iets extra’s bij. Niet in de vorm van een dienst of een product, maar van een beleving, een toegevoegde waarde.
Deze beleveniseconomie is er al een tijdje, maar manifesteert zich steeds meer. In ieder geval in de horeca.

Maar ook in de politiek. De politicus die achter de schermen keihard werkt is een loser als hij niet op tv verschijnt. Wouter Bos wordt menselijk als hij op tv verklaart dat hij stapels rommel op moet ruimen van de afgelopen weken. (Je zou hem maar net een brief hebben gestuurd). Inhoud is niet belangrijk, het is vooral de vorm die dicteert. Wat breng je mensen teweeg. En het is veelzeggend dat de een partijleider van de PvdA als nietszeggend wordt getypeerd. Hij zegt heel veel. Maar niet voor de camera.
Wat moet je dan als lokaal politicus in een kleine stad zonder tv of eigen krant.
Webloggen.
Ik pak de draad weer op.
Morgen.



Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?