<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, juli 09, 2004

Wijkagent, Minister President en weblogger 

Je zou toch wijkagent zijn en…Nee stop. Laat ik anders beginnen.
Stel je bent jong en je wilt later bij de politie. Boeven vangen en andere belangrijke dingen doen. Je gaat naar de Mavo, misschien Havo en je droom blijft. De opleiding ergens op de Veluwe, de stage en dan ben je klaar voor het grote werk. Ik zou me dan toch knap belazerd voelen als ik op een vrijdagavond in een klein provinciestadje een groot deel van mijn tijd moet besteden aan een vrouw die vindt dat haar buurkinderen te hard van de trap lopen. Zeker als je zelf al die tijd niets hoort. Je zou toch wijkagent zijn…

Je zou toch minister president zijn …Nee stop, Laat ik anders beginnen.
Stel je bent jong en je wilt later in de politiek. Het land dienen en andere belangrijke dingen doen. Je gaat naar het VWO, de universiteit en je droom blijft. Je gaat bij een wetenschappelijk bureau werken, wordt professor, komt in de tweede kamer en dan ben je klaar voor het grote werk. Ik zou me dan knap belazerd voelen als ik op een vrijdagmiddag met mijn kabinet me bezig moest houden met het afbreken van alles wat goed is. Omdat een VVD er dat wil. Zeker als je zelf eigenlijk Christen democraat bent en mensen zou willen helpen. Je zou toch minister president zijn……


Je zou toch politieke weblogger zijn….en denken dat je vandaag echt niets weet te schrijven. En dan heb je een gezellige avond bij een groot en rustig gezin (echt waar) met een van binnen onrustige buurvrouw.
En dan kom je thuis en lees je op je pc:
Verdonk verbolgen omdat steden een goede procedure willen voor asielzoekers (Grrrr)
De ministerraad geeft zich zelf meer macht over de politie (HELP)
Minder geld voor achterstanden zwarte scholen en het collegegeld wordt hoger (Leve de rijke witte studenten)
Psychisch lastige mensen worden eerder opgenomen (omdat er op de opvang wordt gekort)
Dan weet je genoeg te schrijven. Je kan alleen niet kiezen. Je zou toch politieke weblogger zijn….

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?