<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, juni 29, 2004

"Het is stil aan de overkant..." 

Op dit moment maak ik lange dagen op mijn werk. En zit ik erg veel in de auto. Een paar dagen geleden werd ik geconfronteerd met de plannen van het CDA voor de aanpak van de files. Geconfronteerd. Want een collega was zo aardig om mij te laten weten dat de hoofddirecteur van de ANWB dat wel goede plannen vond.
Ik weet zeker dat de plannen die vandaag door de VVD zijn gepresenteerd ook in goede aarde bij hem zullen vallen. En zelfs als de PVDA iets lanceerde in die richting, dan was er ook zeker iets herkenbaars.
Want dat gaat ongeveer ook zo bij het verkeers- en parkeerbeleid in Schoonhoven. 12 Jaar geleden aanleiding voor de oprichting van een heuse middenstandspartij die het lukte door veel te beloven een volkspartij te worden: Gemeentebelang.
En omdat de wethouder van diezelfde partij vervolgens 12 jaar lang enige planontwikkeling tegenhield zijn we nu in het stadium dat elk plan goed is. Als het maar een plan is. En horen we op de radio dat de nieuwe wethouder van Gemeentebelang best wel eens wil praten over afsluiten van een paar straten/grachten in de binnenstad.
Van de fractie van Gemeentebelang horen we nog niks. En ik denk dat dat wel een poosje zo zal blijven. Want niets van je laten horen is jarenlang strategie geweest. Tenzij je voor open doel kunt scoren. Dan wil er nog wel eens wat geluid uit die hoek komen. Zoals constateren dat er geen meerderheid voor een nieuw stadhuis is, waar je jarenlang voor gepleit hebt en geld voor hebt gereserveerd. Dan wil je nog wel eens een motie proberen om dat vast te leggen. Proberen. Want Hans Wiegant brieste die motie afgelopen donderdag makkelijk weg
En op de vraag wanneer Gemeentebelang vindt dat er genoeg geblunderd is, blijft het ook wel heel erg stil. Maar wie weet. Donderdag, bij de kadernota... Of is dat stille hoop?

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?