<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, mei 15, 2004

Kinderopvang 

Nooit gedacht dat ik me nog eens zou gaan verdiepen in de kinderopvang. Maar op de agenda van de commissie Samenleving staat de taakstellende nota kinderopvang. Een helder geschreven verhaal waarin de gemeenteraad een aantal keuzes wordt voorgelegd.
Nou klinkt dat al direct belangrijker dan het is. Want de keuzes voor recht op kinderopvang en financiering zijn al gemaakt. Verder is al besloten voorlopig niets te doen aan saboterende werkgevers. En dat gemeenten meer moeten gaan betalen – en er minder voor krijgen – als er meer mensen met recht op opvang zich melden. Wemogen nog wel kiezen welke afdeling we onderdelen laten uitvoeren. Daarvan zou ik zeggen: College, zoek dat zelf lekker uit. Wat het beste past! Een andere keuze gaat over de vraag wie de rekening van de opvang eerst betaalt, de ouder of de gemeente. Tja, ik zou niet weten. En de standpunten van de Partij op internet helpen niet. Die gaan over belangrijker zaken. Terecht.
Blijft over de vraag hoeveel je moet reserveren voor vrijwilligers/mantelzorgers. Het voorstel gaat uit van 20 dagdelen per week. Tien kinderen een dag. Lijkt me wat weinig. Daar zal ik nog eens een nachtje over slapen. Als die kinderen van hiernaast tenminste wat rustig zijn! Grapje.

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?