<$BlogRSDUrl$>

donderdag, april 15, 2004

Een rare commissie 

Tja, daar zit je dan als raadslid met je goede gedrag. Hard gewerkt veel gestudeerd en dan hoor je dat het belangrijkste dossier van die avond wordt doorgeschoven. Daar werd Remke van het CDA niet goed van.
(Overigens had ik van zijn partijgenoot Huizinga al begrepen dat dit onderwerp niet door zou gaan en zit zijn partijgenoot Mone de vergadering voor.)
Ik was er zelf ook niet zeker van of het voorstel om het onderwerp door te schuiven het zou halen. Daarom had ik mijn verhaal goed voorbereid. En zat ik op mijn vrije dag met dat mooie weer te zweten in mijn kantoortje.
Bleef als enige onderwerp over het gemeentelijk gezondheidsbeleid. En Remke was al niet goed en de rest werd een beetje onpasselijk door de hoeveelheid papier. Wat dan weer gevaarlijk is want op een gegeven moment ging het om de omvang en niet om de inhoud. Terwijl die inhoud nou ook niet om naar huis te schrijven was. De wethouder dacht dat het wel een bureaula stuk zal worden. Ik zit er een beetje mee. Slecht stuk, goede zaak. Veel werk en geld gekost, gaat niks opleveren. Het lijkt een beetje een rituele dans tussen politici en welzijnsorganisaties. Misschien moet ik de dans weigeren. En langs de kant blijven zitten. En tegen dit rapport stemmen.


Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?