<$BlogRSDUrl$>

woensdag, maart 24, 2004

Wellust 

Nog steeds ziek en met een dikke kop lig ik op bed wat tv te kijken en te slapen. Gisteravond werd mijn aandacht getrokken door de directeur van de Balie, Anil Ramdas. Hij was gast bij Barend en Van Dorp. Een programma dat ik bijna nooit zie, omdat ik Vara laat leuker vind. Maar Anil analyseerde wat er volgens hem aan de hand was in Nederland als het gaat om het debat. En hij constateerde dat de politiek de rol van oproerkraaier en columnist had overgenomen. Dat de politiek de bescheidenheid kwijt was. Hij noemde als voorbeeld Verdonk, die met wellust het/haar beleid verdedigde en geen enkele compassie toonde. En compassie is de ziel van de democratie. Dat laatste werd overigens gezegd door Willem Aantjes in het programma van Knevel (Ik zei al, veel op bed gelegen). Wat ik persoonlijk nogal eng vond was dat Boris Ditrich, ook bij Barend en van Dorp, helemaal niets herkende in de woorden van Ramdas. Je zou bijna denken dat hij ook al gegrepen was door de wellust van de macht. Of ik ben ik nu aan het hallucineren?

P.S. op hun site een goede rubriek die de vluchtelingen een gezicht geeft. Hou vol meneer Mulder!

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?