<$BlogRSDUrl$>

zondag, maart 28, 2004

Verkiezingen 

De PVDA houdt verkiezingen voor een aantal plaatsen in het politeke forum. Guus Krahe uit Zaltbommel geeft op zijn weblog zijn keuze. Als stemadvies. Dat kan ik niet op me laten zitten. Vandaag deel 1 van mijn keuze. Na de naam van de categorie en de kandidaat volgt een korte toelichting van die kandidaat die mij deed overhalen op hem of haar te stemmen. Niet helemaal waar, de eerste,Tijs, ken ik ook nog persoonlijk van uit het homo netwerk dat hij co├Ârdineert.

Sociaal, economisch en financieel beleid
Tijs Boeke: Voor mij is Europa echter meer dan markt en munt. Ook in Nederland wordt het tijd meer aandacht aan sociaal beleid te besteden. Dit betekent de facade van het "sociale gezicht" van het CDA ontmaskeren, aangeven dat naast gezond financieel beleid, gezond verstand ook investeringen in de maatschappij vereist. De afbraak van collectieve solidariteit in pensioensysteem en gezondheidszorg moet worden tegen gegaan.

Binnenlands bestuur en justitie:
Remco Tielemans: Ik kies voor dit thema omdat: ik werkzaam ben bij de politie en in die hoedanigheid iets weet en vind van binnenlands bestuur, justitie en veiligheid. Ik maak me zorgen om de verkwanseling van staatsrechtelijke en rechtstatelijke principes door Donner en Balkenende.

Zorg
Rasa Kingma: Ik ben lid geworden van de PvdA en daarin actief geworden vanuit de gedachte mensen met een handicap te helpen emanciperen naar een gewoon leven toe met alles er op en er aan.



Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?