<$BlogRSDUrl$>

donderdag, maart 04, 2004

Tegen  

Mensen die mij kennen weten dat ik liever voor iets ben dan tegen iets. Wat dat betreft was het voor mij ook een rare gewaarwording om als enige in de commissie tegen de ondertekening van het Pact van Savelberg te zijn.
(Het pact is een samenwerkingsverband dat werkt aan goede (woon)voorzieningen voor de vergrijzende bevolking)
Niet echt een onderwerp om tegen te zijn, maar hoe gloedvoller het betoog van wethouder Huizinga werd, hoe groter mijn overtuiging werd om nee te blijven zeggen. Ben ik dan tegen goede huisvesting? Natuurlijk niet. Maar het Pact is een experiment, waarvoor allerlei werkzaamheden verricht moeten worden die je normaal gesproken niet doet. Extra werk dus. Terwijl we als Schoonhoven al wel op de goede weg zijn. Stoppen met experimenteren, maar gewoon aan de slag gaan dus. Niet lullen, maar poetsen. Wordt in de raad vervolgd.
Wat ik nog meer gezegd heb lees je onderaan. Let op, niet alles is letterlijk zo uitgesproken. Maar de intenties wel.
Dit weekend zal ik proberen wat meer op mijn rol als raadslid versus de ambtelijke organisatie in te gaan. Dit naar aanleiding van het betoog van Jos Huizinga dat ik de ambtenaren niet te veel op de huid moet zitten. Want dat zou ten koste gaan van de dienstverlening. Ik moet daar over nadenken.
Vanavond komen we voor het eerst als werkgroep raad en burger bij elkaar (of welke andere naam we dit groepje ook gaan geven).

Voorbereiding commissie 3 maart 2004.doc

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?