<$BlogRSDUrl$>

zondag, februari 29, 2004

Wartaal 

Deze week commissie vergadering. Morgenavond ga ik serieus met mijn voorbereiding aan de slag. Maar natuurlijk al wel af en toe een blik in de stukken geworpen. En er is een stuk bij waar ik kippenvel van krijg: het Pact van Savelberg. Misschien valt het mee, maar het is zo’n welzijnsstuk waar je je van afvraagt of dat nodig is. Of het niet gemaakt is om werkgelegenheid te creëren in de welzijnssector. Zonder dat iemand er iets mee opschiet. Maar goed, morgenavond zal ik me echt in verdiepen.
Mijn allergie voor dit soort stukken werd nog eens extra gevoed door het VNG magazine. Daar zit een bijlage in over de wet maatschappelijke zorg (wmg). Even een citaat, krom je tenen maar vast:
Zo constateert Hortulanus (socioloog, jb) dat lange tijd het verlangen naar homogeen wonen als facet van leefbaarheid niet is erkend, onder andere omdat vormen van spreiding onbespreekbaar waren. Andere inadequate probleemdefinities zijn definities die langere tijd omarmt zijn in het integratiebeleid van de afgelopen decennia.
Wat zou er gebeuren als we alle ambtenaren en beleidsmakers per onbegrijpelijk stuk een deel van hun salaris zouden laten storten in een pot voor de minima? Kassa!!!!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?