<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, februari 24, 2004

Luistert Wouter Bos niet? 

De PVDA kent een aantal stichtingen die zich met diverse onderwerpen bezighouden. Een daarvan is de Evert Vermeer stichting (EVS). Zoals je uit de onderstaande tekst kunt lezen gaat deze stichting over ontwikkelingssamenwerking. Vandaag kreeg ik van Sjoera Dikkers, de directeur, het verzoek of ik onderstaande e-mail wilde doorsturen. Ik dacht even dat er een protestactie aan de gang was. Maar nee. Het gaat Sjoera er om de ontwikkelingssamenwerking op de agenda te krijgen. En dat is haar goed recht en een goede zaak. Maar het is kwalijk als je uit de e-mail actie de conclusie kan trekken dat de fractie en Wouter Bos niet naar de EVS luisteren op een normale manier. En dat de leden daar dan actie voor moeten gaan voeren. Ik hoop dat Sjoera dat niet bedoelt. En bedoelt ze het wel zo dan hebben zij en Wouter een stevig probleem. Ik stuur de e-mail niet door. Laat die twee volwassenen het zelf oplossen! Moet lukken in een sociaal democratische partij, toch? En dan snel aan de slag met een eerlijk ontwikkelings beleid!

Een wereldpartij kijkt over de grenzen!

Beste Wouter Bos,

Ik maak mij grote zorgen over ontwikkelingssamenwerking. Na de recente uitlatingen van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is het te stil gebleven vanuit de PvdA. Ik vind dat een sociaal-democratische partij zich hard dient te maken voor een royaal en solide ontwikkelingsbeleid. De huidige hulpinspanningen van Nederland zijn een minimum, geen maximum. Ik roep de Tweede-Kamerfractie, en in het bijzonder de fractievoorzitter, op zich actief te verzetten tegen het afbrokkelen van de ontwikkelingshulp. Solidariteit houdt voor mij niet op bij de landsgrenzen.

Met vriendelijke groet,

Naam:

Het lijkt of de politiek in Nederland zich alleen nog maar druk maakt over integratie en de oude wijken in onze grote steden. Natuurlijk zijn die belangrijk. Maar hoe zit dat met de oude wijken in Mombassa of Kampala? De problemen daar en elders in de Derde Wereld zijn veel groter dan bij ons. Daar moeten we eerlijk in zijn. Daarom moet ontwikkelingshulp doorgaan. Dat moeten we laten weten aan onze Tweede-Kamerfractie, inclusief Wouter Bos.

Hartelijk dank voor het doorsturen van de mail. Stuur deze mail ook naar zoveel mogelijk bekenden!

Met vriendelijke groet,
Sjoera Dikkers, directeur Evert Vermeer Stichting


Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?