<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, februari 28, 2004

Krol en Opzij 

Ik heb het niet zo op met Henk Krol. Niet dat ik die man persoonlijk ken, maar hij wil zich wel eens op laten voeren als de wordvoerder van de Homogemeenschap. En dus ook namens mij. En Krol is behalve homo, ook erg VVD en erg rechts. In die zin is het niet vreemd dat Opzij deze maand kopte: Krol: Europa is slecht voor homo’s.
Het tegendeel is waar. Er had moeten staan: Rechtse mensen vinden Europa slecht, voor homo’s is Europa goed.
Tijdens het PvdA congres in Groningen was ik bij een lezing waar zeker tien redenen werden genoemd wat er in Europa voor homo’s verbeterd was. En hoe dat werd vastgelegd in de Europese Grondwet.
De D66 lijsttrekker Sophie in ’t Veld liet zich de woorden van Krol niet gelegen liggen en reageerde per brief. De brief lees je hier. En na alle twijfels die ik de laatste maanden heb geuit over deze partij, en die ik op sociaal gebied nog steeds heb, mag een positief geluid ook wel een keer. Dus: prima werk, Sophie!

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?