<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, februari 10, 2004

Je zou maar 

statenlid zijn voor het CDA in Zuid Holland. En je door de discussies de afgelopen dagen je helemaal niet op je gemak voelen. De discussie over het beperken van huwelijken met een partner in het buitenland, een extra WAO keuring voor allochtonen, misschien het asielbeleid…
En je bent zelf van Turkse afkomst. Dan wordt het tijd, zeker als statenlid, om je mond open te doen en te zeggen wat je vind. Om uiting te geven aan je gevoel.
Wat moet je je dan alleen voelen als je fractievoorzitter zegt: “Ik neem afstand van die woordkeus. Een statenlid hoort zich niet zo te uiten”. Had hij dan gevloekt, was hij naar de Theemsweg geweest? Nee, hij maakte een vergelijking tussen de huidige houding naar allochtonen en tussen de jaren 40-45 en trof overeenkomsten aan.
Ik heb met hem te doen. Met Y. Vural.
En wie mij het verschil weet te vertellen tussen het vastzetten van asielzoekers en deporteren mag het zeggen. En ik durf bijna te zeggen: wie mij het verschil weet te vertellen tussen een minister die durft te zeggen: “jij mag wel hier leven, jij mag niet meer leven” en een XXXXXXXXX ……bijna zei ik.

Meer lezen? Hier het hele bericht.

UPDATE
Geen stijl bericht ook hierover. En uiteraard zonder stijl, stijlloos eigenlijk. Maar wel met een link naar het oorspronkelijke artikel.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?