<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, februari 07, 2004

Demonstratie 

Zaterdag, tien over half vijf. Het plein voor de RK kerk. Er ontstaan kleine groepjes mensen. Tien voor 5. Het wordt voller. Veel bekende gezichten. Bijna de hele raad, behalve de VVD. De wethouders, de burgemeester, de pers. Fakkels worden aangestoken. Zaterdag 5 uur. Zo’n driehonderd mensen, -Wim, Anja, de Karins, John, Cora, Tini, Rob… - lopen achter een vlag van vluchtelingenwerk ingetogen richting het stadhuis. Zaterdag half zes. Op de stenen brug voor het stadhuis gaat de stoet uit elkaar.
En nu.
Is het aan de politiek zoals de Cloe in een kort woord zei. En is het aan iedereen om zijn of haar politieke partij aan te spreken. Om dat laatste beroep op bezinning te doen. Ik merk dat ik er moeite voor moet doen om te geloven dat het nog goed komt. Maar 300 mensen is voor Schoonhoven heel erg veel. Het is de eerste naoorlogse demonstratie! Even overweeg ik nog om morgenochtend naar Buitenhof te gaan, of maandag naar het Binnenhof. Maar ik heb besloten om dat niet te doen. Om mijn energie te sparen. Omdat ik denk dat het nog niet over is.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?