<$BlogRSDUrl$>

woensdag, februari 25, 2004

Cliëntenraad 

Vanavond naar de vergadering van de cliëntenraad. Deze raad is een aantal jaren geleden opgericht op initiatief van Hans Wiegant, die ook de voorzitter is, Bij zijn benoeming was hij nog geen raadslid, nu wel. En sommige raadsleden vinden dat dat niet kan. Omdat het namelijk sommige raadsleden niet uitkomt dat er een krachtige cliëntenraad is. Hoewel ik geen cliënt van de Sociale Dienst ben ga ik er wel naar toe.
Drie redenen:
Mijn initiatief raadsvoorstel om de bevoegdheden van de cliëntenraad uit te breiden
Mijn initiatief om de aanvullende ziektekosten collectief te verzekeren
Mijn nieuwsgierigheid.
De laatste reden is ook in gegeven door bezorgdheid. Zo wist de werkvloer van de Sociale Dienst niet van deze bijeenkomst af. En hoor je kreten als “we zijn weer twintig jaar terug gezet”. En wil ik wel eens weten of de wethouder ook in deze groep uit durft te leggen dat beleidsarm overgaan volgens hem betekent dat je al het beleid afschaft. En de uitkeringsgerechtigden arm overgaan.


NB morgen waarschijnlijk een late update. Ik ga naar het partijbureau voor een werkgroepvergadering.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?