<$BlogRSDUrl$>

maandag, februari 09, 2004

Beste Klaas 

Dank je wel voor je goede heldere bijdrage in het asieldebat. De afgelopen weken ben ik vanuit een persoonlijke betrokkenheid heel druk geweest met het debat en de acties ertegen. Vandaag las ik in jouw bijdrage waarom ik bij de PVDA hoor. Ik herkende mijn verhaal en ervaringen.
We zijn nog niet klaar.
Vandaag tijdens een fractievergadering in Schoonhoven hebben we eigenlijk alleen maar gezucht, gesteund en grenzen getrokken. Deporteren laten we niet gebeuren. Er zijn in sommige gevallen al onderduik adressen geregeld. Er wordt nagedacht over acties, en helaas niet alleen zachtzinnige. Het lijkt wel of de enige manier om in Nederland te blijven het gegeven is of de redactie van Twee Vandaag je schrijnend genoeg vindt om je verhaal uit te zenden. En dat is heel schrijnend.
En dat bracht me op de gedachte dat we onze PVDA zendtijd al een poos vullen met een filmpje van voor de verkiezingen. Denk je dat het te regelen valt dat we deze tijd gebruiken om asielzoekers een gezicht te geven?
Ik weet dat je druk bent, ik hoef ook geen antwoord, misschien kan je deze mail wel doorsturen naar iemand die over die filmpjes gaat. Ik zet hem ook op mijn website.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?