<$BlogRSDUrl$>

woensdag, januari 14, 2004

Opletten (2x) 

Algemeen wordt bekend dat de veranderingen in de AWBZ gevolgen gaan hebben voor de thuiszorg. Immers, de uurtarieven kunnen omhoog gaan en op voorhand wordt al hulp opgezegd. Of dat terecht is moet nog blijken. Waar we op moeten letten is of de verandering ook gevolgen heeft voor de dagopvang van (ex)psychiatrische patiƫnten of anderen die baat hebben bij de activiteiten van REAKT. (Deze club verzorgt samen met anderen opvang en begeleiding in het oude weeshuis. Zij krijgen hun geld ondermeer via de AWBZ). De eerste tekenen zijn er dat cliƫnten wegblijven. De voorgestelde verhoging van twee pakjes shag willen of kunnen ze niet betalen. De volgende commissievergadering gaan we vragen hier extra op te letten en er een verslag van te maken (monitoren).
De wethouder moet ook opletten
Ik heb het idee dat wethouder Huizinga niet oplet tijdens de vergaderingen. Vandaag weer een voorbeeld. Hij leest in het concept verslag van de raadsvergadering dat ik heb gevraagd een overzicht te maken over de Wet Werk en Bijstand. Nu moet ik met spoed die vraag per e-mail nog een keer herhalen. Veel te laat dus aan de slag gegaan. Gisteren kreeg ik een e-mail met het bericht dat ik tijdens de vorige raadsvergadering gelijk had met mijn opmerkingen over fouten in de verordeningen. Maar de wethouder presteerde het in die vergadering nog te zeggen dat ik politiek en niet technisch bezig was. Later mocht ik mijn vragen nog een keer mailen. Dat schiet lekker op. Zo hou je de raad van de straat.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?