<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, januari 09, 2004

Nieuwjaarsreceptie 

Af en toe leek de bijeenkomst van de gemeente in het Bastion wel een samenvatting van dit weblog. De hoofdrolspelers waren er allemaal: het rechte pad, vluchtelingenwerk, Groen Links, de dominee, onze eigen fractie en een hele stoot VVD'ers. Met de laatste groep nog flink doorgehaald in de plaatselijke horeca.
Speech
Burgemeester de Cloe begon zijn toespraak met de zorg te noemen die de gemeente heeft voor de chronisch zieken, gehandicapten en anderen die hard getroffen worden door de maatregelen uit Den Haag. Verder blikte hij vooruit op de bestuurskrachtmeting. Hij noemde bij voorbaat de gevolgen die een slechte meting kunnen hebben, tot aan herindeling aan toe.
Onderzoek
Ronduit zorgelijk noemde de Cloe de resultaten van de enquete naar de tevredenheid van de bevolking. Ambtenaren, College en Raad moeten er hard aan gaan trekken om het vertrouwen te herstellen.
Later hoorde ik dat de Cloe nogal geschrokken was tijdens een overleg met de fractievoorzitters. Zowel Hans Wiegant als Jan Schijf (VVD) hebben in ruime bewoording de kwaliteit van de organisatie geschilderd.
Ik sprak ook zelf nog even kort met De Cloe. Hij is van mening dat raadsleden meer er op uit moeten en minder moeten willen lezen. Ik ben dat maar gedeeltelijk met hem eens. Ik vind dat je ook meer moet kunnen lezen, maar dat je dat wel slim moet doen. Maar ik ben wel met hem eens dat de raad wat vaker naar buiten moet. Morgen daarover meer.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?