<$BlogRSDUrl$>

donderdag, januari 29, 2004

(Geen) nieuws, goed nieuws? 

Vandaag de eerste dag van een zevendaagse training over communicatie. Hoe kan je je eigen kracht beter gebruiken. En logisch, zo’n eerste dag staat vooral in het teken van de theorie. Voldoende stof tot nadenken gekregen. En als het dan nog slecht weer is, dan heb je daar in het openbaar vervoer alle tijd voor. Wat minder tijd vandaag dus voor de politiek.
Maar er is wel iets wat me bezig houdt. En dat leg ik dan hier maar even neer. Ik heb zelf in de journalistiek gewerkt, voor ik naar de marketingcommunicatie en de horeca verkaste. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer moeite met de journalistiek. Het lijkt wel of de taakopvatting veranderd is,. Van verslaglegging wat er in de wereld gebeurd, naar zoeken naar de dingen die niet deugen. Slecht nieuws, rot nieuws, verkoopt als nooit te voren. Denk ik, en denken de kranten.
En dat maakt dat alleen critici aan het woord komen. Dat goed nieuws geen nieuws is. Dat Groen Links zoveel in Schoonhoven in het nieuws is. Dat Rob Oudkerk zo achtervolgd is. Dat zelfs de BBC nu in het nieuws is.
Lichtpuntje: De Goudsche Courant ‘onthulde’ deze website. Toch nog goed nieuws.

Comments: Een reactie posten

This page is powered by Blogger. Isn't yours?