<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, januari 16, 2004

De jeugd van tegenwoordig 

En weer staan de jongeren in de schijnwerpers. En weer wordt er gegeneraliseerd. Wat er op het Terra collega in Den Haag gebeurd is, is afschuwelijk. En in een naar mijn idee normaal functionerende maatschappij laat je het dan over aan justitie om de feiten te onderzoeken en er door middel van een strafproces conclusies aan te verbinden. Maar ondertussen staan de kranten en de websites al vol met conclusies, meningen en overtuigingen. Met als gevolg dat de daad van 1 persoon uitstraalt naar heel veel anderen. En ook ik dreigde er in te stinken vanmiddag.
Hoezo, vooroordeel?
Vanmiddag reisde ik per trein vanuit Brussel naar Gouda. De sneltrein vanuit Rotterdam stopt bij Alexander. Naast het station ligt een vestiging van het ROC Zadkine. Het perron stond vol. En opeens was ik op mijn hoede. En helemaal toen ik geschreeuw hoorde. En waarom? Omdat ik jongeren al aan het vereenzelvigen ben met rottigheid. Er was niets aan de hand, gewoon jongeren die blij waren dat het weekeind was.
Geen incident
Net was in het nieuws dat Balkenende en Van der Hoeven de moord niet als incident beschouwen. Er is veel meer agressie op scholen. Dat is absoluut waar. Maar het is wat mij betreft geen jongerenprobleem, maar een maatschappelijk probleem. Van de fuck you maatschappij. Zie mijn bijdrage van maandag 12 januari.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?