<$BlogRSDUrl$>

zondag, december 21, 2003

VARA 

Vandaag een sollicitatie op de bus gedaan!! Nou ja, niet echt. Maar ik heb gereageerd op een oproep van de VARA. Zij zoeken leden voor de Verenigingsraad. En ik heb het gevoel dat ik wat de VARA kan betekenen én ik weet zeker dat ik het leuk vind. Zo wordt ook de cirkel weer wat ronder. Tenslotte heb ik bij de omroep gewerkt.
Motivatie
Officieel heb ik het vandaag zo verwoord:
De VARA staat voor mij synoniem aan vanzelfsprekendheid. Vanzelfsprekend vanwege de sociaal-democratische achtergrond. Maar ook vanwege de vanzelfsprekendheid waarmee de VARA de samenleving in beeld brengt. Van de discussies in B&W tot de jeugdpuistjes bij Papaul. In het besef echter dat het nodig is om de verzuiling van het omroepbestel in ieder geval eens kritisch te beschouwen, komt die vanzelfsprekendheid in gedrang. Graag draag ik bij aan die discussie.
Niet alleen vanuit mijn maatschappijvisie, ook vanuit mijn ervaring. Enerzijds heb ik een aantal jaren educatieve (radio)programma’s gemaakt voor de RVU en ken ik het omroepbedrijf. Anderzijds werk ik bij de grootste vereniging van Nederland en weet ik hoe belangrijk (het versterken van) de band met je achterban is.


Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?