<$BlogRSDUrl$>

woensdag, december 24, 2003

Kerstreces 

Het is de bedoeling dat ik de komende dagen even een korte pauze hou. Maar ik beloof niets. Twee dingen vielen mij vandaag op.
Agressie
Vanmorgen op weg naar de sportschool reed ik achter twee mannen in een VW Golf. Ter hoogte van de woningbouwvereniging gingen de ramen open, werden er vingers opgestoken en agressive gebaren gemaakt. En reden ze weer door. Ik vroeg me af of de medewerkers van Provesta vaak met agressie te maken krijgen. Door het uitvoeren van afspraken die ze samen met de gemeente hebben gemaakt over het verdelen van de woonruimte. En wat die medewerkers dan vinden van een wethouder die in de krant dan alle verantwoordelijkheid afschuift op Provesta. Alsof je door het uitbesteden van beleid niet meer verantwoordelijk bent voor dat beleid. (Ik denk hierbij ook aan Klaaswaal, maar dat is een ander verhaal. Andere keer.)
t rechte pad
Vandaag in de krant een interview met twee Marokaanse inwoners die een stichting hebben opgericht. En die vol plannen zitten. Ik heb per email contact opgenomen om meer van deze club te weten te komen. Het interview was sympathiek. Het sloot af met de volgende (kerst)gedachte:

"Wij proberen wel iets positiefs doen, maar houden ons verre van politiek. Uiteindelijk zijn mensen meer gebaat bij een stel vrijwilligers die het beste voor heeft met de samenleving en daar ook oprecht naar handelen. Hopelijk kunnen wij in 2004 laten zien dat dat is wat wij voor Schoonhoven willen betekenen."

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?