<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, december 16, 2003

Homonetwerk 

De tijd van homo aktiegroepen zoals COC en het Roze Front heb ik al een tijdje achter me. Ik ben zoals ik ben en dat is voor mij vanzelfsprekend. Toch heb ik me aangemeld bij het homonetwerk van de partij. Niet omdat ik aan de lijve ondervind dat de discriminatie weer op de loer ligt, zoals in het onderwijs in de grote steden. Maar om als het echt slechter wordt, dit niet zonder slag of stoot te laten gebeuren.
Europa
Tijdens het congres was er een workshop over de positie van homo's in Europa. In plaats van te kijken naar wat er allemaal nog mis is (Roemeniƫ, Griekenland etc. etc. ) werd er gesproken over de 7 zegeningen van de nieuwe Europese grondwet. Die grondwet is op veel fronten zeer uitgesproken tegen discriminatie, ook homodiscriminatie.
Jammer
Maar het feest ging dus niet door. De regeringsleiders kwamen er niet uit. Terwijl naar de mening van de aanwezige (euro) parlementariƫrs het anti-discriminatie punt al reden genoeg zou zijn om voor te stemmen.
Jammer dat Wouter Bos dat anders zag. Hij ging hier totaal aan voorbij en sprak dreigende taal voor het geval de macht van het europarlement beknot zou worden.
Ook Klaas de Vries was teleurgesteld in de Europese houding van Wouter. Morgen meer daarover.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?