<$BlogRSDUrl$>

zondag, november 09, 2003

OK 

De eerste post voor mijn weblog. Ik heb besloten om het op zijn egeltjes te doen. Voorzichtig. Maar niet al te voorzichtig, want ik weet dat er in januari een slecht rapport in het nieuws komt. Het rapport waarin burgers zich uitspreken over de gemeente. Dan wil ik mijn weblog openbaar maken.
Maar dat is niet de reden van deze log. Ik ben al een poosje op zoek naar een manier om directer in contact te komen met de inwoners van Schoonhoven. Met enige jalouzie keek ik naar de website van PVDA Ouderkerk. Dat was de reden dat ik gisteren, zaterdag 8 november, meedeed aan een workshop in Rotterdam. Met als onderwerp 'Het digitale raadslid'. Tijdens die workshop bleek dat een weblog de meest ideale oplossing voor mijn probleem was. Je maakt zelf geen webpagina, maar je deelt wel je gedachten, belevenissen en vragen.

Wat kan je verwachten.
Allereerst de lokale politiek zaken. Wat bespreken we in de fractievergadering. Hoe gaat het in de commissie Samenleving. Wat halen we binnnen in de Raad en waar halen we bakzeil. Maar ik zal ook ingaan op de bestuurlijke verhoudingen. Wie doet het goed. Waar erger ik me aan.
Maar ook landelijk zal ik me niet onbetuigd laten. Namens Schoonhoven ben ik afgevaardig naar het PVDA congres. Sinds kort ben ik ook lid van een netwerk van homo-politici in de partij. Heb daar nog mijn twijfels over, maar dat zal dan wel aan bod komen. En verder ben ik vooral regelmatig boos op het kabinet. Ik laat me dan ook niet onbetuigd op andere sites waar ik mijn mening geef. Over de bijstand, onderwijs, normen en waarden, maar vooral eerlijkheid. Het wordt steeds lastiger om onbewogen naar het journaal of Nova te kijken.
Nou dat dus.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?