<$BlogRSDUrl$>

donderdag, november 27, 2003

Kinnesinne van Groen Links 

Woensdag verschenen in de Lekstreek twee pagina's met nabeschouwingen van de politieke partijen op de begrotingsbehandeling. Natuurlijk kijk je eerst naar je eigen partij. Ook de overige partijen waren duidelijk herkenbaar in hun bijdrage. Politiek gekleurd, maar wel correct. Hoe anders was de bijdrage van Groen Links. Hypocriet was de oproep om respectvol als partijen met elkaar om te gaan. Het grootste gebrek aan respect vind je bij Groen Links. Ze spelen vaak op de man, politiek anders denkenden worden persoonlijk na de vergadering aangevalllen en als hun woorden het niet redden, dan komt de middelvinger in beeld.
Jaloers?
Wat ik kinderachtig vind is het feit dat Groen Links het initiatief claimt op het weer betalen van het vervoer naar schoolzwemmen. Tjdens een bijeenkomst met schoolbesturen ben ik persoonlijk benaderd door Rob Zilverberg, directeur van de Emmashool. Hij vertelde over het gevolg van het afschaffen van de subsidie. Ik heb diezelfde avond gelobbyd voor steun bij het CDA en Gemeentebelang. We hebben een vergaande motie ingediend en tijdens de pauze van de raadsvergadering heb ik ook CU/SGP achter mijn voorstel gekregen. Ook GL had een motie. Maar die ging minder ver en was een solo aktie. Na afloop van de vergadering gaf GL aan dat zij niet hadden gedacht dat de motie aangenomen zou worden. Hij was naar mijn idee dus alleen voor het effect ingediend. Ik heb toen gezegd dat politiek echt werkt als je samenwerking zoekt en lobbyd. En dan nu in de krant het inititatief naar je toe halen. Kinnesinne denk ik.

Comments: Een reactie plaatsen

This page is powered by Blogger. Isn't yours?